• Snelle levering In de gehele Benelux
  • Laagste prijs De voordeligste
  • Grootste assortiment Meer dan 7000 producten
  • Korting mogelijk Vraag een offerte aan
  • Gericht advies Deskundig personeel

Veelgestelde vragen

Met meer dan 35.000 unieke bezoekers per maand krijgen wij met enige regelmaat dezelfde vragen. Om die reden hebben wij de veelgestelde vragen gebundeld op één centrale pagina.

Vragen per productsoort

Prijzen

Zijn de prijzen op de website inclusief BTW of exclusief BTW?

Alle prijzen zijn zowel inclusief als exclusief te zien. Links van de zoekbalk (bovenaan de website) staat een knop waarmee u kunt wisselen tussen inclusief en exclusief.

Jullie prijzen lijken onrealistisch laag ten opzichte van andere stenenhandels. Hoe komt dat?


SlimBestraten.nl hanteert diverse kwaliteitsklassen. Kwaliteitsklasse A is direct afkomstig vanuit de bron. Er zijn geen tussenpersonen, waardoor onze inkoopprijs laag is. Die lage prijs komt volledig ten goede aan onze klanten. Producten in de kwaliteitsklasse B zijn handelskwaliteit-producten (tweede keus). Wij hebben afspraken met fabrikanten die ons in staat stellen om met grote regelmaat restpartijen op te kopen. Producten in de kwaliteitsklasse Gebruikt zijn gebruikte producten die afkomstig zijn van eerdere projecten. Het is belangrijk om goed de verschillen tussen de verschillende kwaliteitsklassen te begrijpen.

De prijs van Chinees Hardsteen is hoger dan voorgaande jaren. Hoe komt dat?

De Chinese overheid heeft een groot aantal steengroeven gesloten in verband met onveilige omstandigheden. Daardoor is er schaarste ontstaan. Chinees Hardsteen is op dit moment in mindere mate leverbaar. Hierdoor zijn de importprijzen aanzienlijk gestegen.

Bestellen

Hoe bestel ik een product en voltooi ik de bestelling?

Levering

Hoe gaat de levering van bestellingen in zijn werk?

Het levertraject van bestellingen verloopt als volgt:

1. U geeft bij uw bestelling aan welke leverdatum of leverweek uw voorkeur heeft.
2. De dag voorafgaand aan levering nemen wij contact met u op om het dagdeel van levering te bevestigen.

Alle overige informatie met betrekking tot de levering van orders leest u op de pagina Transport.

Is het mogelijk dat SlimBestraten.nl een product voor mij vasthoudt?


Als u interesse heeft in een specifiek product, maar dat product vooralsnog niet wilt laten leveren, dan kan SlimBestraten.nl de partij maximaal 14 dagen voor u vasthouden, mits u vast de helft van het aankoopbedrag aanbetaalt. Wilt u dat SlimBestraten.nl een specifiek product langer dan 14 dagen voor u vasthoudt, dan doen wij dat (in overleg), mits u de volledige aankoopsom betaalt.

Betaling

Is een aanbetaling vereist?

Ja, een aanbetaling is bij iedere order vereist. Uiteraard kunt u ook direct het gehele bedrag betalen. Lees de volledige uitleg op de pagina Betaling.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt op deze website een order plaatsen en die via iDeal, creditcard of overboeking betalen. Als u enkel een aanbetaling doet, dan kunt u de rest van het bedrag aan de chauffeur betalen. Let op: u kunt het openstaande bedrag met uw pinpas bij de chauffeur betalen (contanten worden niet geaccepteerd).

Kan ik pinnen bij de chauffeur?

Ja, als u alleen een aanbetaling hebt gedaan en dus nog een bedrag voor levering verschuldigd bent aan de chauffeur, dan kunt u bij de chauffeur met uw pinpas betalen. Contante betalingen worden niet geaccepteerd. Onze chauffeurs leveren uw order niet als u niet in staat bent om te betalen.

Aanvullende diensten

Kunnen jullie mijn tegels ook leggen?

Ja, SlimBestraten.nl biedt aanvullende diensten, zoals het leggen van binnenvloeren en het installeren van vloerverwarming. Onze aanvullende diensten staan op de pagina Installatie.

Kunnen jullie ook vloerverwarming aanleggen?

Ja, in samenwerking met een partnerbedrijf bieden wij die mogelijkheid. Wij maken dan een scherpe all-in prijs voor de tegels, het laten leggen van de tegels, en het plaatsen van de vloerverwarming. Eén prijs en één aanspreekpunt voor uw gehele vloer. Lees meer over de mogelijkheden op de pagina Vloerverwarming.

Ontevreden

Mijn levering bevat minder fraaie / afwijkende exemplaren. Wat nu?

Als u een bestelling plaatst bij SlimBestraten.nl en uw levering blijkt afwijkende exemplaren te bevatten (bijvoorbeeld beschadigde exemplaren of exemplaren die een afwijkende kleur of deklaag hebben), dan stellen wij kosteloos vervangend materiaal ter beschikking (mits op voorraad). Bij een gegrond beroep op garantie komen alle kosten voor onze rekening, ook de verzendkosten van- en naar u.

Is het mogelijk om mijn aankoop in te ruilen?

Ja, in de meeste gevallen kunt u uw aankoop inruilen tegen een ander product. Ook losse breuktegels kunnen worden ingeruild. Een volledige uitleg staat op de pagina Aankoop inruilen. Let op: zodra u een product na levering in uw tuin verwerkt, vervalt de mogelijkheid om het product in te ruilen. U kunt alleen producten ruilen die nog verpakt zijn en nog niet gelegd zijn. U kunt uiteraard ook uw bestelling retourneren door gebruik te maken van uw herroepingsrecht zoals omschreven op https://www.slimbestraten.nl/service/aankoop-retourneren/

Hoe dien ik een klacht in?

Wij vinden een goede dienstverlening aan u als klant erg belangrijk. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent over een van onze producten of diensten. Via deze pagina kunt u hierover een klacht bij ons indienen. Voer a.u.b. uw bestelnummer en e-mail adres in. Gebruik hetzelfde e-mailadres waarmee u de bestelling heeft geplaatst. Zo kunnen wij uw bestelling opzoeken en uw klacht in behandeling nemen.

Klachten worden nooit telefonisch in behandeling genomen.

De bij ons ingediende klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht beantwoord. Als er meer tijd nodig mocht zijn voor de afhandeling van uw klacht, dan ontvangt u binnen deze 14 dagen een ontvangstbevestiging waarin de termijn wordt aangegeven wanneer u een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.

SlimBestraten.nl streeft ernaar u binnen 48 uur een inhoudelijke reactie op uw klacht te geven. In die gevallen dat dit niet mogelijk is, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging met daarin aangegeven hoe de verdere procedure zal verlopen.

Hebben wij uw klacht geheel of gedeeltelijk afgewezen, of ongegrond verklaard, dan kunt u binnen een jaar na de datum dat u de klacht hebt ingediend voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel:

Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP
DEN HAAG
www.sgc.nl

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Klachten met betrekking tot kalkuitbloei (witte uitslag op betonproducten) worden niet geaccepteerd, aangezien kalkuitbloei altijd weer verdwijnt. Lees meer: Veelgestelde vragen over sierbestrating.

Aankoop retourneren

Ik heb te veel vierkante meters besteld. Kan ik mijn restproducten retourneren?

Ja dat kan, maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden. Lees de mogelijkheden op de pagina Aankoop inruilen.

Ik wil mijn product geheel retourneren. Kan dat?

Ja, u kunt op basis van het Herroepingsrecht of de Wet Koop op Afstand, uw product(en) retourneren. Lees meer over het retourneren van producten.

Staat uw vraag er niet bij?

Neem gerust contact met ons op via telefoonnummer 0318 - 701 001, of maak gebruik van het contactformulier.

Account