Bijvoorbeeld: antikato, graniet, leisteen

Veelgestelde vragen

Met meer dan 35.000 unieke bezoekers per maand krijgen wij met enige regelmaat dezelfde vragen. Om die reden hebben wij de veelgestelde vragen gebundeld op één centrale pagina.

Vragen per productsoort

Prijzen

Zijn de prijzen op de website inclusief BTW of exclusief BTW?

Alle prijzen zijn zowel inclusief als exclusief te zien. Links van de zoekbalk (bovenaan de website) staat een knop waarmee u kunt wisselen tussen inclusief en exclusief.

Jullie prijzen lijken onrealistisch laag ten opzichte van andere stenenhandels. Hoe komt dat?


SlimBestraten.nl hanteert diverse kwaliteitsklassen. Kwaliteitsklasse A is direct afkomstig vanuit de bron. Er zijn geen tussenpersonen, waardoor onze inkoopprijs laag is. Die lage prijs komt volledig ten goede aan onze klanten. Producten in de kwaliteitsklasse B zijn handelskwaliteit-producten (tweede keus). Wij hebben afspraken met fabrikanten die ons in staat stellen om met grote regelmaat restpartijen op te kopen. Producten in de kwaliteitsklasse Gebruikt zijn gebruikte producten die afkomstig zijn van eerdere projecten. Het is belangrijk om goed de verschillen tussen de verschillende kwaliteitsklassen te begrijpen.

De prijs van Chinees Hardsteen is hoger dan voorgaande jaren. Hoe komt dat?

De Chinese overheid heeft een groot aantal steengroeven gesloten in verband met onveilige omstandigheden. Daardoor is er schaarste ontstaan. Chinees Hardsteen is op dit moment in mindere mate leverbaar. Hierdoor zijn de importprijzen aanzienlijk gestegen.

Bestellen

Hoe bestel ik een product en voltooi ik de bestelling?

Levering

Hoe gaat de levering van bestellingen in zijn werk?

Het levertraject van bestellingen verloopt als volgt:

1. U geeft bij uw bestelling aan welke leverdatum of leverweek uw voorkeur heeft.
2. De dag voorafgaand aan levering nemen wij contact met u op om het dagdeel van levering te bevestigen.
3. Een uur voor levering neemt de chauffeur telefonisch contact met u op om aan te geven dat hij op weg is.

Alle overige informatie met betrekking tot de levering van orders leest u op de pagina Transport.

Is het mogelijk dat SlimBestraten.nl een product voor mij vasthoudt?


Als u interesse heeft in een specifiek product, maar dat product vooralsnog niet wilt laten leveren, dan kan SlimBestraten.nl de partij maximaal 14 dagen voor u vasthouden, mits u vast de helft van het aankoopbedrag aanbetaalt. Wilt u dat SlimBestraten.nl een specifiek product langer dan 14 dagen voor u vasthoudt, dan doen wij dat (in overleg), mits u de volledige aankoopsom betaalt.

Betaling

Is een aanbetaling vereist?

Ja, een aanbetaling is bij iedere order vereist. Uiteraard kunt u ook direct het gehele bedrag betalen. Lees de volledige uitleg op de pagina Betaling.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt op deze website een order plaatsen en die via iDeal, creditcard of overboeking betalen. Als u enkel een aanbetaling doet, dan kunt u de rest van het bedrag aan de chauffeur betalen. Let op: u kunt het openstaande bedrag alleen contant bij de chauffeur betalen.

Kan ik pinnen bij de chauffeur?

Nee, als u alleen een aanbetaling heeft gedaan en dus nog een bedrag voor levering verschuldigd bent aan de chauffeur, dan kunt u alleen met contant geld betalen. Het is raadzaam om het bedrag geheel vooraf te betalen, of voldoende contant geld op zak te hebben. Onze chauffeurs leveren uw order niet als u niet in staat bent om te betalen.

Aanvullende diensten

Kunnen jullie mijn tegels ook leggen?

Ja, SlimBestraten.nl biedt aanvullende diensten, zoals het leggen van binnenvloeren en het installeren van vloerverwarming. Onze aanvullende diensten staan op de pagina Installatie.

Kunnen jullie ook vloerverwarming aanleggen?

Ja, in samenwerking met een partnerbedrijf bieden wij die mogelijkheid. Wij maken dan een scherpe all-in prijs voor de tegels, het laten leggen van de tegels, en het plaatsen van de vloerverwarming. Eén prijs en één aanspreekpunt voor uw gehele vloer. Lees meer over de mogelijkheden op de pagina Vloerverwarming.

Ontevreden

Mijn levering bevat minder fraaie / afwijkende exemplaren. Wat nu?

Als u een bestelling plaatst bij SlimBestraten.nl en uw levering blijkt afwijkende exemplaren te bevatten (bijvoorbeeld beschadigde exemplaren of exemplaren die een afwijkende kleur of deklaag hebben), dan stellen wij kosteloos vervangend materiaal ter beschikking (mits op voorraad). Onze enige voorwaarde is dat u de afwijkende exemplaren zelf komt omwisselen op onze opslaglocatie in Ederveen. U brengt dan de afwijkende exemplaren naar onze opslaglocatie en ruilt deze tegels in voor vervangende exemplaren. Nalevering is ook mogelijk, maar dan betaalt u wel ons transporttarief voor de nalevering.

Is het mogelijk om mijn aankoop in te ruilen?

Ja, in de meeste gevallen kunt u uw aankoop inruilen tegen een ander product. Ook losse breuktegels kunnen worden ingeruild. Een volledige uitleg staat op de pagina Aankoop inruilen. Let op: zodra u een product na levering in uw tuin verwerkt, vervalt de mogelijkheid om het product in te ruilen. Wij nemen alleen producten in die nog verpakt zijn en nog niet gelegd.

Hoe dien ik een klacht in?

Als u een klacht heeft over de levering van uw order of het aangekochte product, dan kunt u dat schriftelijk kenbaar maken. Klachten worden alleen in behandeling genomen als zij schriftelijk en met foto's (indien het gaat om een aangekocht product) zijn ingediend via klantenservice@slimbestraten.nl of door een brief te sturen naar SlimBestraten.nl, Diedenweg 100, 6717 KV Ede. Wij nemen dan binnen drie werkdagen contact met u op. Als uw klachten gegrond zijn op basis van de voorwaarden waarmee u bij aankoop akkoord bent gegaan, dan maken wij een afspraak met u om het probleem op het afleveradres met u te bespreken.

Klachten met betrekking tot kalkuitbloei (witte uitslag op betonproducten) worden niet geaccepteerd, aangezien kalkuitbloei altijd weer verdwijnt. Lees meer: Veelgestelde vragen over sierbestrating.

Aankoop retourneren

Ik heb te veel vierkante meters besteld. Kan ik mijn restproducten retourneren?

Ja dat kan, maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden. Lees de mogelijkheden op de pagina Aankoop inruilen.

Ik wil mijn product geheel retourneren. Kan dat?

Ja, u kunt op basis van het Herroepingsrecht of de Wet Koop op Afstand, uw product(en) retourneren. Lees meer over het retourneren van producten.

Staat uw vraag er niet bij?

Neem gerust contact met ons op via telefoonnummer 0318 - 701 001, of maak gebruik van het contactformulier.