Bijvoorbeeld: antikato, graniet, leisteen

Aankoop inruilen

Als u niet tevreden bent met uw aangekochte product, dan kunt u het product zonder problemen inruilen voor een ander product van SlimBestraten.nl. Alleen producten in de kwaliteitsklasse A en de kwaliteitsklasse B kunnen worden ingeruild. Producten in de kwaliteitsklasse Gebruikt kunnen niet worden ingeruild.

Let op: bij levering heeft u de keuze tussen levering op pallets of losgestort. Kiest u voor losgestort (lagere leveringskosten dan levering op pallets), dan betekent dat wel dat als u het losgestorte product wilt ruilen, u zelf verantwoordelijk bent voor terugplaatsing van het product in de container (bijvoorbeeld met een shovel of kraan). Bovendien rekenen wij voor het omruilen van een losgestort product aanvullende inruilkosten. Neem contact op voor meer informatie over deze aanvullende kosten.

Als u zeker wilt weten dat de inruilkosten beperkt blijven tot de reguliere inruilkosten, dan raden wij aan om uw bestelling op pallets te laten leveren.

Restanten retourneren mogelijk

Als u te veel vierkante meters heeft besteld, is het mogelijk om in overleg de restanten te retourneren. Mits de verpakking onaangebroken is, het een volledige pallet is én het een voorraadproduct betreft in de kwaliteitsklasse A, krijgt u 75% van het aankoopbedrag terug. De transportkosten zijn in overleg. Restanten terugbrengen is ook altijd mogelijk. Ook dan geldt dat u 75% van het aankoopbedrag terugkrijgt, mits de verpakking onaangebroken is én het een voorraadproduct in de kwaliteitsklasse A betreft. Producten in de kwaliteitsklasse B en Gebruikt kunnen bij een overschot niet geretourneerd worden, ongeacht wat de aanleiding voor het overschot is (bijvoorbeeld te veel materiaal besteld of te veel materiaal geleverd gekregen). Losse tegels kunnen -ongeacht kwaliteitsklasse- helaas niet worden teruggenomen.

Breuktegels en afwijkende exemplaren inruilen

Alle producten worden voor levering gecontroleerd op breuk. Als een product als partij wordt geleverd, dan is buitenaf niet zichtbaar of de gehele partij zonder breuk is. Als wij bij de visuele controle al wel breuk constateren, dan leveren wij bij de eerste levering altijd extra hoeveelheden mee ter compensatie van de zichtbare breuk. Onder alle omstandigheden geldt dat breuktegels kosteloos kunnen worden ingeruild. Als u tevreden bent met uw aankoop en enkel de breuktegels wilt inruilen, dan is dat dus mogelijk. Onze voorwaarde is dat u deze producten zelf komt wisselen op onze werf (Renswoudseweg 6, Ederveen). U brengt dan de breuktegels naar onze werf en ruilt deze tegels in voor nieuwe tegels die wij kosteloos ter beschikking stellen.

Datzelfde geldt voor afwijkende tegels/klinkers. Als een deel van uw levering afwijkt, bijvoorbeeld een afwijkende kleur, deklaag of soort, dan stellen wij (mits op voorraad) kosteloos vervangend materiaal ter beschikking. Ook minder fraaie exemplaren (exemplaren met beschadigingen) kunnen gerust geruild worden. Onze voorwaarde is dat u deze producten zelf komt wisselen. U brengt dan de afwijkende exemplaren naar onze opslaglocatie en ruilt deze tegels in voor vervangende exemplaren die wij kosteloos ter beschikking stellen. Nalevering is ook mogelijk, maar dan betaalt u wel ons transporttarief voor de nalevering.

Inruilen niet mogelijk na het leggen

Als u bestratingsmaterialen geleverd hebt gekregen, dan kunt u het product alleen inruilen zolang u de bestratingsmaterialen nog niet verwerkt hebt. Dat wil zeggen dat als u tegels bestelt en deze tegels laat leggen door een stratenmaker of hovenier, u vervolgens geen inruilverzoek meer kunt doen. Inruilverzoeken worden alleen in behandeling genomen als de bestratingsmaterialen nog niet gelegd zijn.

Uw aankoop inruilen?

Als u uw aankoop wilt inruilen, dan kunt u dat aangeven via klantenservice@slimbestraten.nl (onder vermelding van uw naam en ordernummer). U kunt voor meer informatie ook contact met ons opnemen via telefoonnummer 0318-701001.